Zmiana sposobu korespondencji z urzędem
Już wkrótce nastąpi zmiana sposobu korespondencji z urzędem - adres do doręczeń elektronicznych (e-doręczeń) zastąpi dotychczasową korespondencję papierową.
Od 1 października 2024 r. WIJHARS w Poznaniu będzie wysyłać pisma w formie elektronicznej, z wykorzystaniem adresu do doręczeń elektronicznych (e-doręczeń). Narzędzie to zastąpi dotychczasową korespondencję papierową za potwierdzeniem odbioru.
Do przedsiębiorców, którzy nie posiadają adresu do e-doręczeń, korespondencja przekazywana będzie za pośrednictwem wyznaczonego operatora. Operator ten dokumenty elektroniczne przekształci w papierowe i dostarczy do adresata. Korespondencja do urzędu będzie kierowana jak dotychczas: pocztą i odpłatnie.
Przedsiębiorcy zarejestrowani przed 1 stycznia 2025 r. mają obowiązek uzyskania firmowego adresu do e-doręczeń:
- przedsiębiorcy wpisani do KRS: do 31 marca 2025 r.
- przedsiębiorcy wpisani do CEiDG: do 30 września 2026 r.
Uzyskaj już teraz adres do doręczeń elektronicznych i skorzystaj z wielu możliwości, jakie Ci daje!
Korzyści z e-doręczeń:
- bezpłatny adres do e-doręczeń
- bezpłatna korespondencja z urzędem
- oszczędność czasu - dokumenty są przekazywane w czasie rzeczywistym
- stały adres do e-doręczeń firmy bez względu na zmiany adresu fizycznego
- swoboda odbioru i wysyłki pism elektronicznych (w każdej chwili, z dowolnego miejsca, za pomocą różnych urządzeń - komputera, tabletu, smartfona)
- gwarancja bezpieczeństwa, poufności i integralności przesyłanych danych
Więcej informacji na stronie: www.gov.pl/web/e-doreczenia