Skargi i wnioski
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Wojewódzkim Inspektoracie odbywa się na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. poz. 46).
Przedmiot skargi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków
- Wojewódzki Inspektor lub Zastępca Wojewódzkiego Inspektora oraz Kierownicy lub upoważnieni przez nich pracownicy przyjmują obywateli w sprawie skarg i wniosków, w każdy poniedziałek w godzinach od 14.00 do 16.00. W sytuacji, gdy w poniedziałek przypada dzień wolny od pracy, obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym, w godz. od 10.00 do 14.00.
- Pozostali pracownicy przyjmują w sprawach skarg i wniosków w godzinach pracy Wojewódzkiego Inspektoratu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
W celu złożenia skargi należy zgłosić się do Sekretariatu, pokój 311.
Sposób złożenia skargi lub wniosku
Skargi lub wnioski mogą być wnoszone pisemnie za pośrednictwem poczty, drogą elektroniczną (e-mail), lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą urzędu, a także ustnie do protokołu.
Dane niezbędne do przyjęcia skargi lub wniosku
Skargi i wnioski powinny zawierać następujące dane:
- imię i nazwisko(nazwę) osoby wnoszącej skargę lub wniosek,
- adres.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu mogą być pozostawione bez rozpoznania.