Zmiana sposobu korespondencji z urzędem

Już wkrótce nastąpi zmiana sposobu korespondencji z urzędem - adres do doręczeń elektronicznych (e-doręczeń) zastąpi dotychczasową korespondencję papierową.

Od 1 października 2024 r. WIJHARS w Poznaniu będzie wysyłać pisma w formie elektronicznej, z wykorzystaniem adresu do doręczeń elektronicznych (e-doręczeń). Narzędzie to zastąpi dotychczasową korespondencję papierową za potwierdzeniem odbioru.

Do przedsiębiorców, którzy nie posiadają adresu do e-doręczeń, korespondencja przekazywana będzie za pośrednictwem wyznaczonego operatora. Operator ten dokumenty elektroniczne przekształci w papierowe i dostarczy do adresata. Korespondencja do urzędu będzie kierowana jak dotychczas: pocztą i odpłatnie.

Przedsiębiorcy zarejestrowani przed 1 stycznia 2025 r. mają obowiązek uzyskania firmowego adresu do e-doręczeń:

  • przedsiębiorcy wpisani do KRS: do 31 marca 2025 r.
  • przedsiębiorcy wpisani do CEiDG: do 30 września 2026 r.

Uzyskaj już teraz adres do doręczeń elektronicznych i skorzystaj z wielu możliwości, jakie Ci daje! 

Korzyści z e-doręczeń:

  • bezpłatny adres do e-doręczeń
  • bezpłatna korespondencja z urzędem
  • oszczędność czasu - dokumenty są przekazywane w czasie rzeczywistym
  • stały adres do e-doręczeń firmy bez względu na zmiany adresu fizycznego
  • swoboda odbioru i wysyłki pism elektronicznych (w każdej chwili, z dowolnego miejsca, za pomocą różnych urządzeń - komputera, tabletu, smartfona)
  • gwarancja bezpieczeństwa, poufności i integralności przesyłanych danych

Więcej informacji na stronie: www.gov.pl/web/e-doreczenia

Materiały

ulotka e-doręczenia PDF 471.0 KB

Wytworzył:
Wielkopolski Wojewódzki Inspektor JHARS
(2024-05-20)
Udostępnił:
Roszewska Renata
(2024-05-20 12:14:19)
Ostatnio zmodyfikował:
Roszewska Renata
(2024-08-21 10:55:43)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki